O autorze
30x.pl Zmasowane Działania Marketingowe
SalesTeam.pl Generowanie leadów sprzedażowych B2B
Contentowo.pl Content marketing B2B

11.11. Dzień Singla. Święto kupujących przez Internet

11 listopada 2014. Dzień Singla.
11 listopada 2014. Dzień Singla. Aliexpress.com
Dzień Singla to najważniejszy dzień w roku dla kupujących i sprzedających online na platformach Grupy Alibaba. Singles Day Shopping Festival jest organizowaną co roku 11 listopada największą na świecie 24 godzinną promocją oferującą rabaty na zakupy online realizowane poprzez platformy zakupowe Grupy Alibaba.


Pierwotnie promocja była skierowana do osób samotnych czyli tzw. singli ( 11.11. oznacza właśnie singli ). Liczne akcje promocyjne przed festiwalem i festiwalowe promocje oferujące zniżki cenowe do 50% na wybrane produkty były dotychczas realizowane na największej w Chinach platformie zakupowe Taobao.com i Tmall.com



Podczas ubiegłorocznego Dnia Singla, 11 listopada 2013 roku padł rekord: w ciągu 24 godzin na Taobao.com i Tmall.com sprzedano produkty za 5.7 miliarda dolarów. Dla porównania wartość sprzedaży online podczas podobnych akcji marketingowych organizowanych w Stanach Zjednoczonych czy w Wielkiej Brytanii czyli Black Friday i Cyber Monday w 2013 roku osiągnęła poziom 2.9 miliarda dolarów.



Dotychczas festiwal zakupów online Singles Day był dostępny tylko dla kupujących w Chinach. Alibaba Group ogłosiła, że w tym roku po raz pierwszy w promocjach związanych z Dniem Singla wezmą udział także sprzedawcy platform międzynarodowych czyli Aliexpress.com i Tmall Global.


Aliexpress.com jest platformą B2C łączącą sprzedawców z Chin i kupujących online na całym świecie. Tmall Global oferuje z kolei produkty zagranicznych sprzedawców na rynek chiński. 11 listopada sprzedawcy Aliexpress.com wystawią ponad milion produktów z 50% rabatem.

Dla zainteresowanych, dodatkowe informacje jak kupować na Aliexpress.com i jak sprzedawać na Tamll.com zamieściłem na stronach RynekChinski.pl

Grupa Alibaba przygotowała także dodatkowe usługi np. dla kupujący z krajów, które generują największą liczbę zakupów. Brazylia, Rosja, a w Europie Hiszpania będą np. mogły skorzystać z szybkiej i darmowej wysyłki zakupionych w Chinach produktów.

Chińska Poczta, czyli główny operator zapewniający tanie przesyłki z Chin o wadze do 2 kilogramów, we współpracy z operatorami pocztowymi Brazylii, Rosji, Australii, Singapuru i Hiszpanii skróci czas dostarczenia przesyłek. Cainiao, firma zajmująca się obsługą logistyczną platform sprzedażowych Grupy Alibaba w Chinach, zajmie się także obsługą logistyczną na rynkach światowych dostarczając m.in. kody śledzące przesyłki.

Kupujący na Tmall Global z Hong Kongu, Malezji, Singapuru i Tajwanu otrzymają także możliwość odebrania zakupionych produktów w specjalnie wyznaczonych punktach. Także chińscy konsumenci będą mieli szansę na zakupy międzynarodowe. Tmall Global będzie oferował liczne promocje dla obywateli Chin na produkty pochodzące z 7 krajów takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Niemcy. Produkty będą dostarczane przez sieć magazynów znajdujących się w specjalnych strefach handlowych w Kantonie ( Guangzhou ), Hangzhou i Ningbo. Oznacza to, że Chińczycy kupujący na Tmall Global będą mogli skorzystać z preferencyjnych stawek importowych, niższych kosztów odprawy celnej oraz szybkiej dostawy.

Wzrost zamożności Chińskich konsumentów spowodował eksplozję w zakupach produktów zagranicznych, zwłaszcza kosmetyków, odzieży, produktów luksusowych, słodyczy a nawet świeżej żywności. Choć ciągle wielu Chinczyków kupuje produkty importowane dostępne w Chinach, coraz większa rzesza konsumentów wybiera zakupy online bezpośrednio od sprzedawców zagranicznych głównie na Tmall.com
Jest to także szansa dla polskich producentów na zaistnienie na największym rynku konsumenckim świata.

Więcej: NaTemat.pl, Alizila oraz RynekChinski.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...