Eksport do Iranu. Duża szansa dla polskich producentów.

Konferencja prasowa Ministerstwa Gospodarki na temat współpracy polsko-irańskiej.
Konferencja prasowa Ministerstwa Gospodarki na temat współpracy polsko-irańskiej. mg.gov.pl
W czwartek, 23 lipca 2015 roku odbyło się ważne dla rozwoju współpracy polsko - irańskiej spotkanie wicepremiera, ministra gospodarki Janusz Piechociński i Ambasadora Islamskiej Republiki Iranu w Polsce, Pana Ramina Mehmanparasta. Wicepremier zapowiedział uruchomienie programu Go Iran, w ramach którego planowane są m.in. misje gospodarcze, targi oraz promocja polskich produktów na rynku irańskim.

Spotkanie jest m.in. konsekwencją podpisanego kilka dni wcześniej w Wiedniu porozumienia pomiędzy USA, Unią Europejską, Wielką Brytanią, Francją, Rosją, Chinami i Niemcami a Iranem w sprawie irańskiego programu nuklearnego oraz zawieszenia przez Unię Europejską sankcji gospodarczych wobec Iranu.



Także w irańskich mediach zostały dostrzeżone starania Polski w zakresie szybkiego nadrobienia zaległości w relacjach handlowych z Iranem. IRNA, państwowa agencja informacyjna zamieściła artykuł o wymownym tytule: Polska, potencjalny główny partner gospodarczy Iranu. Także Agencja Fars zamieściła artykuł o spotkaniu w Ministerstwie Gospodarki.



Po zapowiedzi zniesienia sankcji, Iran bardzo szybko odwiedziła delegacja z Niemiec, wizyty w najbliższych miesiącach zapowiedziały delegacje m.in. z Francji, Hiszpani, Węgier i wspomniana już delegacja z Polski. Dosłownie w kilka dni po podpisaniu porozumienia w Wiedniu odbyło się także Forum Gospodarcze Iran EU..



Szansa dla polskich eksporterów

Rynek irański jest dużym rynkiem z 78 milionami potencjalnych konsumentów. Iran jest także bliższy kulturowo i geograficznie Europie niż np. rynki afrykańskie czy rynki Dalekiego Wschodu.

Jedną z głównych polskich branż eksportowych jest branża rolno-spożywcza, ale także eksport maszyn rolniczych czy nawozów rolniczych. Polskie owoce, przetwory i mrożonki, produkty mleczarskie czy słodycze to produkty, które moga podbić rynek irański.

Ważne są intensywne działania polskich eksporterów, ponieważ konkurencja jest silna i sprawnie działa, jak pokazują działania np. firm niemieckich i francuskich.

Jednym z podstawowych działań marketingu eksportowego będzie udział polskich firm w targach branżowych w Iranie.



Polska jest jednym z największych producentów branży motoryzacyjnej w Europie. Irański rynek motoryzacyjny to duża szansa dla wysoko rozwiniętego w Polsce przemysłu podzespołów i części dla branży samochodowej.



Już w kilka dni po zawieszeniu sankcji Irański TUVPR i Austriacka firma AVl podpisały umowę o wartości 110 mln euro na produkcję silników samochodowych.



Przemysł meblarski i maszynowy jest kolejnym polskim produktem eksportowym. Iran to duży rynek dla naszych producentów mebli domowych i biurowych, ale także elementów do produkcji mebli oraz maszyn i urządzeń do produkcji mebli.



Polska branża kosmetyczna coraz częściej prezentuje swoje wyroby na rynkach zagranicznych. Irańczycy to nowoczesne i młode społeczeństwo otwarte na kosmetyki także z Polski.




Iran to doskonała lokalizacja dla branży turystycznej
. Przyjazny dla turystów z zagranicy kraj, z dostępem do egzotycznych plaż, lasami, pustyniami, bogaty w zabytki starożytności, ale także miejsce dla uprawiania sportów górskich.



Rynki24.pl przygotowują Katalog polskich eksporterów przeznaczony do prezentacji polskich firm i produktów na rynkach zagranicznych. W przygotowaniu jest także katalog w jęz. perskim przeznaczony na rynek irański.

Więcej: RynekIranski.pl
Trwa ładowanie komentarzy...