Grupa naTemat

Polskie mleko w Chinach.

Polskie mleko w Chinach.
Polskie mleko w Chinach. Taobao
Wraz z rozwojem ekonomicznym Chin i rosnącą bogatą klasą średnią, złaknioną na swój chiński sposób zachodnich produktów, na rynku chińskim nie może zabraknąć także doskonałych polskich produktów mleczarskich.

Rynek chiński jawić się może jako eldorado producentom i eksporterom z całego świata. Bogata klasa średnia, czyli ok. 300 milionów potencjalnych konsumentów dóbr pochodzących z zagranicy, otwartych na nowinki, sprawnie poruszających się w świecie zakupów przez smartfon lub tablet to potężny impuls do działania dla handlowców w większości firm eksportowych na świecie. Także w Polsce.


Dziś o polskich produktach branży mleczarskiej w Chinach.

Nie będe tutaj pisał o istotnych dla eksportera zawiłościach i specyfice rynku chińskiego. Szczegółowe prezentacje na ten temat przygotowały m.in. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Zagranicznych w Szanghaju, portal GoChina.gov.pl i RynekChinski.pl

Polskie produkty docierają do chińskiego konsumenta poprzez kilka kanałów dystrybucji. Głównie poprzez światowe sieci handlowe prowadzące swoje markety i sklepy także w Chinach, poprzez sklepy z artykułami importowanymi i poprzez platformy e-commerce i m-commerce.


Skupimy się tutaj na dostępności polskich produktów mleczarskich w chińskim internecie.

Najpopularniejsze platformy zakupowe, gdzie chińczycy kupują m.in. produkty zagraniczne to należące do Grupy Alibaba serwisy Tmall.com i Taobao.com Innym popularnym serwisem B2C jest JD.com

Tmall.com o którym już wcześniej pisałem w NaTemat.pl, to platforma Grupy Alibaba oferująca chińskim konsumentom m.in. produkty zagraniczne w tym polskie mleko.


Taobao.com to najpopularniejsza w Chinach platforma B2C także należąca do Grupy Alibaba. Także tutaj znajdziemy szeroki wybór polskiego mleka w postaci płynnej jak i jako mleko w proszku.


JD.com, to inny popularny w Chinach portal internetowy oferujący polskie mleko.


Jak widać wśród polskich producentów mleka obecnych w Chinach wyróżniają się SM Mlekovita i OSM Łowicz.


Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita ma doskonale przygotowaną prezentację swoich produktów z ukierunkowaniem na wykształconego, świadomego konsumenta chińskiego.


Podobnie OSM Łowicz zadbał o odpowiednią prezentację swoich produktów.


Na Taobao.com znaleźć można także mleko innych polskich producentów takich jak Mlekpol, Polmlek, SM Gostyń, czy mleko kozie firmy Danmis.



Niekwestionowanym polskim liderem w segmencie jogurtów i deserów pod względem prezentacji swoich produktów w Chińskim internecie jest Bakoma.


Jogurty i desery produktowane przez Bakomę są dostępne na Taobao.com i na JD.com


Także Bakoma zadbała o kompleksową prezentację swoich produktów i firmy w Chinach.


Sery to dla chińskiego konsumenta nowość. Jednak wraz z rosnącym zainteresowaniem zachodnim stylem życia, także ser pojawił się w chińskim menu.

W serwisach internetowych Taobao, Tmall i JD prezentowane są produkty polskiego producenta Lactima z Morąga.


Powyższe zestawienie to prezentacja tylko wybranych polskich produktów i producentów obecnych w chińskim internecie.

Podane przykłady pokazują, że pomimo trudności jakie niesie ze sobą wprowadzenie produktów na rynek chiński i ogromnej konkurencji, dzięki wytrwałości i solidnemu podejściu do tematu polscy producenci mogą bez kompleksów i z sukcesem podbijać rynki zagraniczne.

Doskonałym źródłem informacji dla zainteresowanych tematem jest m.in. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Zagranicznych w Szanghaju, który bardzo aktywnie wspiera polskich producentów i eksporterów na rynku chińskim oraz strona Ministerstwa Gospodarki dedykowana rynkowi chińskiemu, GoChina.gov.pl

Więcej: RynekChinski.pl
ZOBACZ TAKŻE:
Skomentuj